loading...

cafesalamat

حال که با علت‌های کج شدن دندان آشنا شدیم، باید به روش‌های درمان و ترمیم این حالت نیز آشنا شویم. امروزه ارتودنسی یک دندان به عنوان یکی از روش‌های موجود در این زمینه معرفی شده است که افرا

حال که با علت‌های کج شدن دندان آشنا شدیم، باید به روش‌های درمان و ترمیم این حالت نیز آشنا شویم. امروزه ارتودنسی یک دندان به عنوان یکی از روش‌های موجود در این زمینه معرفی شده است که افراد می‌توانند برای رفع ناهنجاری دندان کج از خود، از آن بهره ببرند. شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که ارتودنسی یک دندان امکان‌پذیر بوده و می‌تواند نتیجه دلخواه را به وجود آورد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شما با مراجعه به یک ارتودنتیست مجرب و ماهر، می‌توانید به راحتی اقدام به ارتودنسی دندان کج خود کرده و در مدت‌زمان مطلوبی، به نتیجه دلخواهتان برسید.

سایر مقالات : مزایای لمینت کریستالی دندان

بسیاری از افراد تنها یکی از دندان‌های آن‌ها مانند دندان نیش و یا یکی از دندان‌های قسمت عقبی فکشان درگیر ناهنجاری بوده و در جهات فرعی رشد کرده است. این افراد می‌توانند از طریق ارتودنسی تک دندان، اقدام به رفع این ناهنجاری کنند. لازم به ذکر است که در این نوع از ارتودنسی نیز باید با کمک براکتها، نیروی جزئی به سایر دندان‌ها نیز وارد شود. پس اگر تصور می‌کنید که بدون وارد کردن نیرو به دندان‌های دیگر می‌توانید اقدام به ارتودنسی یک دندان بکنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. درواقع در این حالت نیز بسته به شرایط فک و دندان کج، میزان فشار جزئی و متعادلی به دندان‌های دیگر شما وارد خواهد شد.

سایر مقالات : ارتودنسی دندان ژله ای

چرا باید ارتودنسی تک دندان را انجام دهیم؟

به صورت کلی ارتودنسی در هر حالتی، برای داشتن دندان‌های بی‌نقص و خط لبخند جذاب و زیبا انجام می‌شود. اگر شما نیز تمایل دارید که دندان‌هایی ردیف شده داشته باشید که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی اعتماد به نفس شما بگذارند، توصیه می‌کنیم که برای ارتودنسی دندان‌های خود اقدام کنید. ارتودنسی دندان تک نیز همین تأثیر را بر روی جلوه ظاهری دندان‌های شما می‌گذارد. همچنین این نوع از ارتودنسی می‌تواند بر روی سلامت دندان‌های شما نیز تأثیر زیادی بگذارد. در برخی از موارد نیز انجام ندادن ارتودنسی یک دندان، می‌تواند باعث بیشتر کج شدن دندان شده و در طول زمان، ناهنجاری‌های به وجود آمده افزایش پیدا کند. پس بهتر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

به صورت کلی کج بودن یک دندان، فشار مضاعف بر روی دندان‌های مجاور را به دنبال دارد. این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت باعث پوسیدگی و آسیب دیدن دندان‌های کناری شود. خود دندان کج شده نیز فشار بسیار بیشتری را نسبت به شرایط عادی تحمل می‌کند. پس شما در این شرایط باید حتما اقدام به ارتودنسی تکی دندان بکنید تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر به دندان‌ها و فک تا حد زیادی جلوگیری شود. در برخی از مواقع کج بودن یک دندان می‌تواند در جویدن و هضم غذا و همچنین ادای برخی از کلمات تأثیر بگذارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما این موضوع را جدی بگیرید.

انواع ارتودنسی تک دندان

به صورت کلی روش‌های مختلف و متعددی برای ارتودنسی دندان وجود دارد. ارتودنسی یک دندان نیز دقیقا به همین صورت بوده و به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. بعد از مراجعه به ارتودنتیست، باید دندان کج شما به خوبی عکس‌برداری شده تا وضعیت آن به صورت کامل مشخص شد. سپس متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق گرافی دندان، می‌تواند صلاحیت یا عدم صلاحیت آن برای ارتودنسی تکی دندان را مشخص کند. روش مؤثر برای ارتودنسی دندان کج که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید به شرح زیر هستند.

ارتودنسی ثابت دندان کج

دقیقا مانند ارتودنسی معمولا ثابت بوده و باید تا پایان دوره ارتودنسی، بر روی دندان موردنظر باقی بماند تا بتواند تأثیر خوبی بر روی آن بگذارد. این روش را می‌توانید برای دندان نیش و همچنین سایر دندان‌ها کج استفاده کرده و نتیجه مطلوبی از آن دریافت کنید. مراجعه منظم به ارتودنتیست در طول درمان و همچنین توجه به راهنماهای پزشک در این دوره تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه ارتودنسی خواهد گذاشت. در روش ارتودنسی ثابت می‌توانید از ارتودنسی سرامیکی و یا ارتودنسی نامرئی استفاده کنید که ظاهر تمیز و مرتب‌تری دارند.

منبع : مجله ارتوبلاگ

 

netware بازدید : 9 دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 زمان : 16:54 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1376
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 47
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 265
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 671
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,465
  • بازدید ماه : 2,465
  • بازدید سال : 27,185
  • بازدید کلی : 56,313