loading...

cafesalamat

دبی به سبب دیدنی های متنوعش شهرت دارد. شما میتوانید برنامه سفر دبی را نیز مطالعه کنید تا بتوانید از تمام جاذبه های دبی دیدن کنید. در این جا به برخی از معروف ترین ها اشاره می کنیم تا مبادا در طی سفرتان

دبی به سبب دیدنی های متنوعش شهرت دارد. شما میتوانید برنامه سفر دبی را نیز مطالعه کنید تا بتوانید از تمام جاذبه های دبی دیدن کنید. در این جا به برخی از معروف ترین ها اشاره می کنیم تا مبادا در طی سفرتان آن ها را از قلم بیندازید:

برج خلیفه: بدون شک مشهورترین دیدنی دبی، برج خلیفه است که عنوان بلندترین برج دنیا را در دست دارد. این برج با ارتفاع بی نظیر ۸۳۰ متری و معماری تماشایی اش درست در مرکز شهر دبی جا خوش کرده و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود می خواند.

سایر مقالات : هتل خوب در دبی

دبی مال: یکی دیگر از مراکز خرید دبی نیز دبی مال می باشد که درست در کنار برج خلیفه قرار گرفته تا کار توریست ها را راحت تر کند. این مرکز خرید لوکس، به خاطر وسعت، تنوع برندها و محصولات و البته تفریحات هیجان انگیزش در لیست برترین های دبی قرار می گیرد. از جمله بخش های جذاب دبی مال می توان به پیست اسکیت روی یخ، آکواریوم، پارک واقعیت مجازی، اتاق وحشت و ... از آن جمله اند.

آکواریوم دبی: این آکواریوم نیز در نوع خود یکی از بهترین هاست که با آکواریوم ها، تونل و مخزن های بزرگش انواعی از ماهی های ریز و درشت و رنگارنگ را در معرض دید قرار می دهد. این آکواریوم هم در مرکز خرید دبی مال قرار دارد و دسترسی به آن آسان است.

آبنمای دبی: درست رو به روی برج خلیفه، می توانید به رایگان از آبنمای دبی بازدید کنید. این آبنمای موزیکال عصرها روشن می شود و تا پایان شب، همراه با رقص نور، نمایش بی بدیلی را اجرا می کند.

پارک آبی آتلانتیس: در حال حاضر نه تنها بهترین پارک آبی دبی است که در میان بهترین های دنیا هم قرار دارد. این پارک آبی با سرسره ها، آکواریوم و بازی های منحصر به فردش روز هیجان انگیزی را برای شما می سازد که از انتخابش پشیمان نخواهید شد.

باغ گل میراکل: یک باغ بسیار بزرگ که قرار است مجموعه شگفت انگیزی از گل آرایی ها و گل ها را در آن به تماشا بایستید. در این باغ همه چیز با گل های زنده و رنگارنگ پوشانده شده است و یک لوکیشن متفاوت برای عکاسی و گرفتن سلفی برای شماست.

سایر مقالات : قیمت سفر به دبی

حمل و نقل عمومی دبی

دبی تنوع خوبی در حمل و نقل عمومی خود دارد و علاومه بر تاکسی، وسایلی مانند مترو، اتوبوس، منوریل، تراموا و انواع قایق ها و کشتی های عمومی را در اختیار مردم قرار می دهد. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل لازم است حتما بلیت الکترونیک دبی را که با نام «نول کارت» شناخته می شود، تهیه کنید. نول کارت ها انواع مختلفی دارند که مناسب ترین نول کارت برای گردشگرها، نول کارت قرمز است. برای خرید این نول کارت کافیست ۲ درهم بپردازید و سپس متناسب با میزان استفاده، کارت خود را شارژ کنید. خوب است بدانید هزینه وسایل حمل و نقل عمومی بسته به مسافتی که طی کردید بین ۳ تا ۱۵ درهم می شود.

سایر مقالات : سفر به دبی با راهنمای کامل

برای گشت و گذار در دبی می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

تاکسی: به دلیل نوع پراکندگی جاذبه های شهر دبی و زیاد نبودن ایستگاه های حمل و نقل شهری، تاکسی های عمومی پرطرفدارترین وسیله برای گردش در دبی هستند. تاکسی های عمومی دبی انواع مختلفی دارند و هزینه ها متفاوت است. در مجموع حداقل کرایه ها به این شکل است: ورودی ۱۲ درهمی به علاوه ۳ درهم به ازای هر کیلومتر

مترو: متروی دبی با دو خط قرمز و سبز، در طی ساعات ۵ تا ۲۴ فعالیت دارد. متروی دبی خدمات بسیاری دارد و یک جا به جایی راحت ِدرون شهری را برای شما ممکن می کند.

اتوبوس: اتوبوس های دبی مدرن و تمیز اند و برخلاف مترو، امکان گردش در نقاط بیشتری را برای مردم فراهم می کنند. اتوبوس های دبی به رنگ سفید و قرمز اند و انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به اتوبوس های استاندارد، خط مترو و اتوبوس های دوطبقه اشاره کرد.

مونوریل: مونوریل دبی فقط یک خط دارد که درون جزیره نخلی شکل جمیرا کشیده شده است.

تراموا: تراموای دبی فقط یک خط دارد و جزیره جمیرا را به دبی متصل می کند. در واقع تراموا از ایستگاه مترو دبی شروع می شود و به مونوریل جزیره نخل جمیرا می رسد.

حمل و نقل آبی: قایق های دبی، تاکسی آبی، اتوبوس آبی و ابرس از جمله مواردی هستند که گشت و گذار آبی را برای مردم و توریست ها ممکن می کند. هزینه قایق سواری بسیار متنوع است و کاملا به مدت زمان سواری، نوع قایق و خدمات هر کدام بستگی دارد.

تاکسی آنلاین: در دبی هم تاکسی های آنلاین فعالیت دارند که بهترین آن ها اوبر (Uber) و کریم (Careem) هستند. کافیست اپلیکیشن آن ها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

سایر مقالات : خوبترین هتل های استانبول

netware بازدید : 7 شنبه 29 اردیبهشت 1403 زمان : 17:51 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1376
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,985
  • بازدید ماه : 1,985
  • بازدید سال : 26,705
  • بازدید کلی : 55,833