loading...

cafesalamat

بیش از هر شرکت خارجی دیگر محصولات هیوندای در کشور ما حضور پر رنگ دارد. و نسخه‌هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره‌ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، النترا و…، در هر شهر و استان ایران

بیش از هر شرکت خارجی دیگر محصولات هیوندای در کشور ما حضور پر رنگ دارد. و نسخه‌هایی از تولیدات مختلف این خودروساز کره‌ای نظیر انواع سانتافه، سوناتا، النترا و، در هر شهر و استان ایران یافت می‌شوند. ما در این مقاله، قصد داریم از میان تمامی اعضای این خانواده بزرگ، نگاهی به پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران بیندازیم.

لوازم یدکی سانتافه IX45 ازبهترین گزینه‎‌ها در

محصولات هیوندای

سانتافه از جمله کراس‌اوورهای بسیار معروف این کمپانی خودروساز کره‌ای در سطح ایران و جهان است که ابتدا با نسل دوم مهمان سفره خودرویی ما ایرانی‌ها شد و به فروش بسیار مناسبی نیز دست یافت که به‌عنوان گزینه اول پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران در نظر گرفته شده‌است.

نسل سوم این خودرو را با کد شناسایی DM و در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید وقتی موفقیت نسل دوم هیوندای سانتافه وارد کننده های خودرو را مجاب برای وارد کردن این خودرو به ایران کرد.

هیوندای سانتافه دی ام با وزن تقریبی ۱۶۵۰ کیلوگرم و مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ لیترو قدرت موتور ۱۷۴ اسب بخار و صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه خودروی دیگر هیوندای است که مشخصات بسیار مناسبی دارد.

کروزکنترل هوشمند، انواع رادارهای ایمنی، ترمز اضطراری، اتوهلد، فرمان برقی چهارحالته با گرم‌کن، نمایشگر ۸اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر، دوربین‌ ۳۶۰ درجه، انواع ایربگ سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های تاشونده برقی جلو، سقف پانوراما و سانروف، ازجمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی هیوندای سانتافه DM نیوفیس به شمار می‌روند.

بیشتربخوانید... روغن گیربکس هیوندای

 لوازم یدکی هیوندای توسان

این خودرو از لحاظ آپشن در جایگاهی نسبتا متوسط اما قانع‌کننده ظاهر شده است و نمونه‌های فول‌آپشن آن، به تجهیزاتی مانند تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و آمپلی‌فایر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، حسگرهای پارک، کروزکنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری مجهز هستند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود به مشتریان ایرانی عرضه شد؛ جزو یکی از بهترین محصولات هیوندای در ایران به‌شمار می‌رود.کراس اوور توسان به‌عنوان برادر کوچک‌تر سانتافه،  با وجود آن‌که طراحی بدنه این خودرو چندان جذاب نبود، اما باز هم قیمت متعادل و کارایی فنی مناسب این خودرو سبب شد تا آمار فروش آن در ایران به ارقام قابل‌قبولی برسد. البته طوفان فروش توسان در ایران از جایی شروع شد که در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این خودرو با کد شناسایی LM به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

طراحی این خودرو نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده است و شمایلی بسیار جذاب‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد. هیوندای توسان  ix35در سال ۲۰۱۴ یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و تا ۲۰۱۵ به حضور خود در بازار ادامه داد. با وجود آن‌که نسل سوم هیوندای توسان  (TL) با طراحی ظاهری گیراتر نیز به محدوده سرزمینی کشور ما راه پیدا کرد، اما این توسان LM بود که به دلیل بهره‌مندی از توان خروجی و چالاکی بیشتر، هم‌چنان محبوبیت خود را در جمع مشتریان ایرانی حفظ کرد و در حال حاضر، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور وارداتی موجود در ایران به شمار می‌رود.

هیوندای توسان LM، توان موردنیاز خود را از همان پیشرانه چهارسیلندر MPi هیوندای سوناتا YF و سانتافه DM دریافت می‌کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه شده است تا نیروی دریافتی از موتور را به سوی تمامی چرخ‌ها روانه کند. این کراس اوور ۱۵۹۸ کیلوگرمی قادر است ظرف مدت 10.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هم‌چنین هیوندای توسان LM می‌تواند مرز سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را بشکند و در این بین، چیزی حدود 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف کند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی اسپورتیج

لوازم یدکی سوناتا

سوناتا یکی از بهترین سدان‌های فهرست پرفروش‌ ترین خودروهای هیوندای در ایران است. هیوندای سوناتا اولین بار در قالب نسل پنجم (NF) حضور گسترده در بازار ایران را تجربه کرد. در آن زمان (حوالی سال ۸۴) این سدان وارداتی توجهات بسیاری از مشتریان نسبتا ثروتمند را که به دنبال یک سدان خارجی خوش‌قیمت بودند، به سمت خود جلب کرد. بعد از آن و در سال ۲۰۱۱، سوناتا YF با طراحی انقلابی وارد میدان شد و همه نگاه‌ها را به سوی خود برگرداند. طراحی نسل ششم سوناتا در آن دوران بسیار متمایز به نظر می‌رسید و همین امر، سبب شد تا این سدان سایز متوسط چه در ایران و چه در بازارهای جهانی بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

درباره رپورتاژ ,
netware بازدید : 65 دوشنبه 19 تیر 1402 زمان : 12:31 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1376
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 218
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 456
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,250
  • بازدید ماه : 2,250
  • بازدید سال : 26,970
  • بازدید کلی : 56,098