loading...

cafesalamat

 1- نداشتن خواب کافی کمبود خواب ممکن است مانع کاهش وزن شما شود. نداشتن خواب کافی متابولیسم شما را کند می‌کند و هورمون گرسنگی لپتین و گرلین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لپتین به مغز دستور

 1- نداشتن خواب کافی

کمبود خواب ممکن است مانع کاهش وزن شما شود. نداشتن خواب کافی متابولیسم شما را کند می‌کند و هورمون گرسنگی لپتین و گرلین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لپتین به مغز دستور می‌دهد خوردن را متوقف کند. معده گرلین را تولید می‌کند. این هورمون عامل تحریک حس گرسنگی است. تحقیقات نشان می‌دهد خواب ناکافی سطح لپتین را پایین و سطح گرلین را بالا می‌برد و باعث افزایش وزن می‌شود. تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش کنید. روی داشتن خواب کامل تمرکز کنید. زود به تخت بروید. مطمئن شوید اتاق کاملا تاریک است و دمای مناسبی دارد. قبل از خواب از مصرف سیگار الکل و داروهای خواب آور بپرهیزید.

 2- مصرف قندهای پنهان

 قندهای پنهان همه جا هستند. متهمان اصلی غلات صبحانه، نوشیدنی‌های انرژی زا و سس‌هایند. حتی بعضی از مارک‌های کره بادام زمینی نیز حاوی قندند. اضافه شدن قند در غذاهای روزانه خطر بیشتری برای سلامتی ایجاد می‌کند تا چربی‌ها. قندهای پنهان موجب بروز مشکل‌های نظیر پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌شود. مشخصه‌های غذایی که می‌خرید را بخوانید و از خرید محصول‌هایی بپرهیزید که قند فراوان دارند.

3- محاسبه کالری

شکی نیست که با کاهش کالری وعده‌های غذایی وزن نیز پایین می‌آید. اما بعضی مواقع انقدر در کنترل کالری‌ها غرق می‌شویم که خوردن مواد مغذی از ذهنمان می‌پرد. همین باعث می‌شود استفاده از مواد مغذی را فراموش کنیم و نبینیم چه چیزی استفاده می‌کنیم. درست فکر کنید و فقط روی کالری‌ها تمرکز نکنید. غذاهای مغذی را انتخاب کنید تا در طول رژیم سم زدایی بدنتان از نظر ویتامین مینرال‌ها و آنتی اکسیدان‌ها تامین شود. این مواد را می‌توان در سبزی‌ها و میوه‌ها پیدا کنید.

ییشتربخوانید... رژیم کتوژنیک

4- نشستن بیش از اندازه

نشستن پای سریال‌های تلوزیونی، شغل کم‌تحرک و دائما کار کردن با گوشی ما را به نسلی بی‌تحرک تبدیل کرده است. فکر می‌کنیم خیلی سرمان شلوغ است و نمی‌توانیم ورزش کنیم. اما مشکل اصلی اینجاست که ما به بی‌تحرکی عادت کردیم. برای سوزاندن کالری بیشتر پاهایتان را حرکت دهید. خودتان را کش بدهید. گاهی وقت‌ها از جای خود بلند شوید و بایستید. عادت کنید هر نیم ساعت به بدن خود حرکت دهید تا بدنتان به خواب زمستانی نرود.

 5- وقت کافی نداشتن

برای آشپزی با زندگی پرمشغله‌ای که برای خود درست کرده‌ایم بیشتر اسیر فست فودها شده‌ایم و کمتر غذای خانه را می‌خوریم. این روند به هیچ وجه برای سلامت و تناسب اندام مناسب نیست. سعی کنید غذاهای خانه را به صورت بسته بندی با خود به سر کار ببرید. یا روزی که زمان کافی دارید غذا بپزید و آن را توی فریزر ذخیره کنید. هر موقعی که فرصت آشپزی کردن نداشتید از ذخایر غذای خود استفاده کنید.

 6- مشکلات هورمونی

مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین می‌تواند باعث افزایش وزن و مقاومت بدن در برابر کاهش وزن شود. با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید. اگر مشکل هورمونی داشتید، رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند. حذف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و بالا بردن میزان پروتئین، سبزی‌ها و اسیدهای چرب ضروری می‌تواند کمک کند.

7- به اندازه مصرف نکردن چربی

مدت‌ها بود که چربی هنگام کاهش وزن به عنوان دشمن شناخته می‌شد. اما جالب است که بعد از معرفی محصول‌های کم‌چرب بازهم چاقی را در سراسر دنیا می‌بینیم. نگرش منفی خود به چربی‌ها را کنار بگذارید و مقداری چربی مفید به وعده‌های خود اضافه کنید. اسیدهای چرب ضروری در روغن بذر کتان، روغن ماهی، آجیل و دانه‌ها نه تنها به ایجاد احساس سیری کمک می‌کنند؛ بلکه روند تجزیه چربی‌های بدن را نیز تسهیل می‌کنند.

8- تبلیغات دروغ

گاهی وقت‌ها روی بسته بعضی غذاها نوشته شده منبع کلسیم یا بدون رنگ مصنوعی؛ اما این شعار به معنای نبود قند در آن‌ها نیست. جدول اطلاعات تغذیه‌ای محصولی که می‌خرید را بخوانید. اگر میزان قند آن بالا بود، بهتر است آن را نخرید.

9- بدن شما نقطه ایست دارد

یعنی بدن در یک وزن مشخص می‌ایستد و در برابر کاهش وزن بیشتر مقاومت نشان می‌دهد. این اتفاق به ما می‌گوید که چرا کم کردن کالری نمی‌تواند به خودی خود باعث کاهش وزن شود. شما می‌توانید با رژیم شوک مناسب و ورزش بدون توقف کاهش وزن به وزن ایده‌آلتان

 

درباره رپورتاژ ,
netware بازدید : 34 دوشنبه 26 تیر 1402 زمان : 13:26 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1376
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 220
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 467
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,261
  • بازدید ماه : 2,261
  • بازدید سال : 26,981
  • بازدید کلی : 56,109